La caiguda de Facebook regala una nova vida a milions de persones

fbLa xarxa social líder va caure aquest dilluns a la nit per a milions d’usuaris arreu del món, entre ells, la major part dels catalans, en una nova i clara maniobra d’Espanya per desestabilitzar-nos. En l’absència de Facebook, els catalans van descobrir que s’estaven perdent una vida real, la seva, per passar massa temps “observant la vida de gent que fa anys que no m’importa i fent veure que la meva és millor”. L’apagada va fer pujar un 87% la productivitat als llocs de treball i una desena de Community Managers van ser ingressats per crisis d’angoixa.

Només van ser 20 minuts, però van canviar milions de vides. El gegant de l’Internet social va caure aquest dilluns a mitjanit i va provocar una onada de vida real a les llars de Catalunya: “En un principi vaig pensar que Internet no funcionava” explica un afectat, a qui l’apagada va agafar “pujant una fotografia molt important del plat de macarrons que m’havia fet per sopar”. Assegura haver-se quedat “molt fotut”, perquè s’havia passat “ben bé mitja hora” etiquetant els seus 847 amics a la imatge per a que la veiessin. Davant la situació, va aprofitar per trucar els seus pares: “Vaig tornar a sentir la veu de la meva mare, va ser molt especial. He fet tard pel meu pare, es veu que va marxar de casa fa dos anys”. Hi ha més casos, com el d’un usuari, que normalment aprofita la nit a Facebook per “repassar els àlbums de fotos a la platja de les amigues de l’institut que estan bones”, que va decidir “escoltar el que m’explica la meva nòvia mentres estic al sofà amb l’ordinador. I el més fort és que semblava interessant”.

Més enllà de l’àmbit familiar, l’impacte positiu de la caiguda de Facebook també va notar-se a l’entorn laboral, on la productivitat va pujar un 87% durant els 20 minuts. Els experts asseguren que “de manera continuada i en horari diürn, la desconnexió de Facebook podria impulsar Catalunya fora de la crisi” i recorden que els estudis diuen que els treballadors passen de mitja prop de dues hores de jornada laboral “mamonejant per perfils aliens. El clàssic ara m’hi poso, només vull mirar una cosa“. A l’altra cara de la moneda hi ha els Community Managers, un dels col·lectius més afectats per la interrupció de Facebook i del que 10 professionals han acabat fent nit a l’hospital. “Va venir un noi amb una crisi d’ansietat molt forta. No parava de plorar perquè Facebook no funcionava i cridar Sandra! Sandra!” assegura un dels metges de la Clínica Sagrada Família de Barcelona, que en veu baixa afegeix que “es veu que havia creat un perfil fals de la seva nòvia ideal, per parlar-hi i enviar-se missatges… però era ell mateix. És un món molt fosc”.

Per la seva banda, fonts oficials de Facebook han justificat la fallada per un error tècnic i s’han disculpat amb tots els usuaris “especialment amb els del club Bilderberg”, a qui ha assegurat que treballen per “garantir l’estabilitat de la maquinària per controlar tota la humanitat”. La companyia de Mark Zuckerber ha tret pit i ha recordat als anunciants que “hem respost a la vostra confiança. Us hem demostrar que, a més del temps, a Facebook també hi podeu perdre els diners”.

Deixa un comentari

