Emprenedors: “Fingeixo la meva mort perquè a tu et donin feina”

L’emprenedor Marcel Guifré em rep al seu luxós despatx del carrer Tuset de Barcelona. Està assegut davant d’una taula caoba amb fulls i un petjapapers fet amb la calavera d’un mico. Sense girar-se diu “és el cap d’un bonobo. Els bonobos no paren de follar saps? Tot el dia. M’agrada tenir-lo aquí. Sempre que el miro me l’imagino somrient i penso… Marcel, tu podries ser un bonobo”. Guifré s’aixeca, em dóna una ampolleta d’aigua, demana què vull saber i es repenja al vidre, mirant per la finestra. Què vull saber? Com un home de 32 anys amb l’ESO treta a CCC ha aixecat en plena crisi un empori que ha cridat l’atenció de les principals multinacionals? “Saps per què vaig triar aquest despatx?”, diu sense apartar la mirada del carrer “allà hi ha el Flash-Flash tortillería. No hi vaig mai. Però em tranquilitza saber que si volgués podria fer-ho. Només hauria de baixar i PAM ja hi seria. Saps?”. Està com una puta xota. És un dels emprenedors del moment.

L’any 2008 Guifré va perdre la seva feina de plegador d’airbags a la Nissan i amb l’indemnització va crear BTL-BTJ, les sigles de ‘Back to Live – Back to Job’. “Vam detectar la necessitat que tenien els demandants de feina de diferenciar-se d’altres candidats”, explica Guifré, “i vaig pensar: si jo pogués triar, a qui contractaria? La resposta era fàcil. Jo contractaria a un heroi”. D’aquesta manera neix una idea perversa però rendible. Els aspirants a aconseguir una feina contracten els serveis de BTL-BTJ, que envia un especialista al lloc on et fan l’entrevista de feina. “I, en el moment just, sigui quan surt la persona que t’ha d’entrevistar o quan ja marxes… el nostre actor fingeix que es mor i tu el reanimes, el salves!”, comenta Guifré somrient, “ets un heroi, com no t’han de contractar?”. Els intèrprets de BTL-BTJ dominen diversos tipus de mort fingida que es pacten amb el client. Treballen l’infart, l’asfíxia, l’ictus i l’explosió d’una llauna de Red Bull introduïda pel recte. “Però”, aclareix Guifré “no cobrem si no aconsegueixes la feina, si l’aconsegueixes cobrem un 10% durant el primer any”.

Actualment l’empresa de Marcel Guifré té més de 20.000 clients a tota Espanya i està obrint-se pas al mercat asiàtic. Segons sembla els japonesos tenen un gran sentit de l’honor i això de salvar la vida d’algú et converteix automàticament en el que anomenen Hukilauaca. “Ser un Hukilauaca vol dir ser una persona honorable i digna de respecte. A la pràctica serveix perquè et puguis tirar un pet en públic i ningú sospiti de tu”, afirma Guifré, gran coneixedor de la cultura nipona.

Marcel Guifré és un home ambiciós i destaca que ser emprenedor significa “estar prou boig com per perseguir els teus somnis”. Tot i que també ha afegit “calla calla, no apuntis aquesta merda que no vull semblar un monyes”. Un home d’avui, valent, que sap el que vol i que s’enfronta a la tempesta de la crisi amb idees renovades i l’empenta dels herois. “Algun dia” diu Guifré mirant per la finestra “baixaré al Flash-Flash i em fotré una truita que se caga la perra”.

Visita la pàgina de Benegre.cat a Verkami! Moltes gràcies!

[vimeo http://www.vimeo.com/50265088 w=580&h=300]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s