La revista infantil Cavall Fort denuncia una publicació d’heroïnòmans per plagiar-li el nom

El consell editorial de la revista infantil Cavall Fort ha denunciat una publicació dirigida al col·lectiu d’heroïnòmans per haver-li plagiat el nom. Els directius de l’emblemàtic quinzenal català han interposat una demanda judicial perquè entenen que es tracta d’una “competència deslleial que vol apropiar-se, de manera barroera, del nostre target de lectors”. El jutge instructor del cas ha citat les dues parts a principis de la setmana que ve “perquè posin fil (o el que vulguin) a l’agulla per tal de resoldre l’afer pacíficament”.

Aliens a tota aquesta polèmica, el director de la publicació denunciada, Antonio Aquino, ha explicat que no hi havia “cap mala intenció” en l’elecció del nom Cavall Fort i, per això, ha acusat la revista infantil de “voler decidir pels altres. A nosaltres mai se’ns passaria pel cap dir a una altra publicació quin és el nom que ha de tenir. Això és imposició. Feixisme. Autoritarisme del repugnant. Un tema especialment perillós, si tenim en compte que el practica una capçalera pensada per als lectors més petits”. Preguntat per possibles alternatives, Aquino ha confirmat que els seus redactors “ja estan pensant en noms inèdits i 100% originals” per si acaben perdent aquesta batalla als tribunals. De moment, les opcions que més agraden són El Mundo, per reflectir la vocació global de la nostra publicació, i Marca, en al·lusió a les senyals que tenen els nostres clients als braços”.

Una altra via, tot i que més remota, és que les dues Cavall Fort arribin a un acord “per compartir despeses i fusionar continguts. Seria una proposta molt arriscada, perquè els nostres lectors no estan acostumats als contes i als còmics, però estem disposats a fer el pas si és per arribar a una entesa cordial”, ha assegurat el mateix Antonio Aquino. Al seu parer, això també enriquiria la revista infantil amb noves seccions. “Hi podria haver una mena d’On és en Wally?, però convenientment adaptat perquè els nens i nenes intentin trobar el cavall entre les deixalles i els matolls d’un descampat. O Les esbojarrades aventures d’en Xeringuet: la història d’una agulla que desprèn felicitat perquè té molts propietaris amb qui passar l’estona”. D’idees positives, ha afegit Aquino, “segur que no en faltaran”.

T’ha agradat l’article? Clica aquí!

Trackbacks

  1. […] el cap ben moblat. El seu objectiu és dirigir una agència de publicistes i, per això, comencen a consumir compulsivament per actuar com a tals. A aquest ritme, ho […]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s