“Al·là em fa perdudes al mòbil”

Joaquim Xicoy. 52 anys. Bonastre (Baix Penedès).
Diuen que el Wisconsin del segle XVII era un lloc entranyable. Els nyus i els búfals jugaven a la brisca mentre en Jimmy ‘El Llaminer’ li escapçava els mugrons al xèrif d’Old Valley. Quina pupeta, eh? És la frondositat espiritual del quètxup. Als Estats Units, tallar llenya sempre ha estat cosa d’homes. I no és per culpa teva, Gabriela. Sóc jo, que necessito temps. Ja saps: el meu propi espai i aquestes coses que llegeixo en revistes de mobles. Saps què? M’he comprat una visera. El meu tupè ha dit prou.

BN: Com comença, tot això?
JX: Fa milers de milions d’anys, amb una explosió molt forta. Em sembla que van dir-ne Big Bang.

BN: Estàs bastant en la teva salsa. Quin és el secret?
JX: Que si Efectivi Wonder per aquí. Que si mueve tu cucu per allà. Sóc un nugget de misèria en escabetx.

BN: Catalunya ha de tenir un Estat propi?
JX: No m’agrada parlar de política. Prefereixo disparar castellans. No és que vulgui mal a ningú, però el dolor aliè és una cosa fantàstica. Tothom hauria de tenir el dret d’experimentar-lo.

BN: Tens moltes agalles.
JX: I també Bitter Kas. En vols un glop?

BN: Per què no tots els musulmans són violents?
JX: De debò. Tinc ampolles de Bitter Kas de sobres. Segur que no en vols un glop?

BN: No és per insistir amb el tema moresc, però t’has comprat mai unes babutxes a Marràqueix?
JX: Les coses bones es fan esperar.

BN: Què necessita l’islam?
JX: Una web 2.0. En un context com l’actual, el terrorisme tradicional ja no té cap sentit. S’ha d’apostar per una mort més interactiva. Cal anar cap a la destrucció online.

BN: Et sents assetjat per figures geomètriques que et diuen “buenos días, tronco”?
JX: No només això. Al·là també em fa perdudes al mòbil. Crec que m’intenta dir alguna cosa. No sé. Una salvatjada de les seves. Començar una guerra santa. Fer una caricatura de Josep Maria Minguella. La cosa ha d’anar per aquí.

BN: No t’estàs per romanços.
JX: Faria això i el que fes falta a canvi de poder amagar-li les fitxes del dòmino a Vladimir Putin. No vull que els presidents russos juguin al dòmino. És una mania que tinc.

BN: Quin és l’últim llibre que has llegit?
JX: L’onanisme en públic com a acte reflex. És autobiogràfic. Devastador.

Comments

  1. Eucaliptus says:

    Sou uns descreguts! Els del Be Negre sou uns descreguts! No teniu respecte per cap religió, us heu de condemnar per tota l’eternitat! Us dic el mateix que dic a les meves filles que em volen portar a una residència (no hi ha collons!) heu de cremar per tota l’eternitat! Que us han fet els morets, i els cristianets?Jo també rebo trucades perdudes al meu mòbil, son els angelets!!! L’única honrada és la pobra senyora Herminia. Ja he acabat Amen.

Deixa un comentari

