“M’imagino el no-res com una cosa molt sòrdida: una mena de tumor benigne amb Facebook i Flickr”

Jofre Armengou. 38 anys. Sant Feliu de Pallerols (Garrotxa).
És molt fàcil creure en les estrelles quan tens un telescopi a casa que te les permet observar. Hores i hores contemplant l’espai exterior. Qui sap si per amagar mancances afectives. Per camuflar una vida plena de frustracions i marisc del barat. Espera. No tot són serpentines de colors. Encara hi ha lloc per a més tragèdia; per a un entrepà de Nocilla de dos colors. Un nen s’ha quedat sense telescopi. El pobre no té ulls. Ni celles. I el seu pare, que és banquer i se l’estima, li ha dit que mai el podrà amortitzar. És la dura llei del mercat. L’oferta i la demanda infantil. La que ens empeny a buscar respostes en estels llunyans. Esperant la justícia redemptora d’un Buzz Lightyear triomfant.

BN: Com és que moltes entrevistes de La Vanguardia comencen directament amb una resposta de l’entrevistat?
JA: I com és que totes les entrevistes de Benegre.cat comencen amb una entradeta que no té res a veure amb l’entrevistat?

BN: El notem certament agressiu. Té diarrea, potser?
JA: Sí i no. És a dir: tinc diarrea, però ja no està dins meu. Ha fugit violentament de l’estómac per baixar mica en mica fins als camals dels pantalons. Arribats a aquest punt, encara em pertany? Encara puc dir que tinc diarrea? Continua sent meva en tant que els camals dels pantalons, que és on es troba ara instal·lada, són meus? La vida no és fàcil. I hem d’afrontar-la parlant en propietat.

BN: Vostè és dels que respecta els Drets Humans.
JA: No es pensi. Hi ha ocasions en què fa mandra. Però ho intento. M’agrada ser radicalment tolerant. Intolerantment tolerant. He arribat a matar per difondre la tolerància. El meu lema és tolerància o mort! El sieg heil de l’harmonia i la convivència.

BN: Insinua que Mr. Propper és el líder d’una banda d’skin heads?
JA: És obvi. Sempre ha promogut la neteja. La neteja ètnica, s’entén. A més, diuen que és eficaç en tota mena de superfícies. La qual cosa vol dir que propaga els seus ideals per terra, per mar i per aire. Ja fa anys que la Interpol li va al darrere. És per això que ara es fa dir Don Limpio. Però el seu objectiu és el mateix: una Europa ben neta de turcs, espanyols i altres bacteris infectats.

BN: Ara que parla de guerres púniques i odi ètnic, troba a faltar Prússia als mapes del món?
JA: El cas de Prússia sempre està allà. Com molt latent. Jo crec que, com a concepte abstracte, Prússia segueix ben present en els pensaments quotidians de la gent. Altra cosa és que em preguntis pel seu llegat ceramista. Desconec si feien càntirs i altres figures de ceràmica. Però el més probable és que sí. És molt habitual en zones culutralment marginals i econòmicament saquejades. A Catalunya tenim l’exemple de la Bisbal d’Empordà.

BN: Se’l veu un home llegit. S’ha comprat mai una enciclopèdia etrusca?
JA: Vaig estar a punt, però el color de la tapa no combinava bé amb les estanteries del menjador. I jo, com la majoria de famílies catalanes, només concebo les enciclopèdies per simples finalitats decoratives.

BN: Posi’s reflexiu. Què li agradaria ser, de gran?
JA: Un Actimel. A poder ser, de maduixa.

BN: L’espanta el no-res?
JA: No ho sé. Perquè… què és, el no-res? Jo me l’imagino com una cosa molt sòrdida. Una mena de tumor benigne amb Facebook i Flickr. Una cosa anòmala amb llumetes i molta interacció.

BN: Sembla que el forn no està per brioixos…
JA: Això ja no és el que era. Les pel·lícules d’ara són més modernes que les d’abans.

BN: Què podem fer, per canviar aquest món de penombra 2.0?
JA:  Envasar-nos els testicles al buit. El patrimoni artístic és l’únic que no hem de perdre mai.

Vota BENEGRE.CAT als Premis Blocs Catalunya 2012, en la categoria de Comunicació i nous mitjans.

Deixa un comentari

