Abertis acomiadarà els fotògrafs dels radars de les autopistes per abaratir els preus dels peatges

La companyia catalana Abertis, líder estatal en el sector de les infraestructures i les telecomunicacions, vol acomiadar tots els fotògrafs que treballen camuflats als radars de les autopistes fent fotos amb flaix als cotxes que superen els límits de velocitat i, en lloc seu, col·locar-hi càmeres automàtiques. L’objectiu és “reduir el capítol de despeses” de l’empresa i, d’aquesta manera, poder-ho compensar amb un “abaratiment dels preus dels peatges de Catalunya”.

La mesura arriba després que la mateixa operadora hagi admès en privat que hi ha un buit legal que impedeix multar els conductors que se sumin a la campanya del No vull pagar, que ja supera la xifra dels 1.500 casos diaris. “Ja hi ha més insubmisos que militants de Plataforma x Catalunya amb el graduat escolar”, sosté Aniol Jódar, directiu d’Abertis. La principal concessionària de les autopistes catalanes ha volgut aclarir que la substitució dels fotògrafs dels radars per càmeres automàtiques “no suposarà, en cap cas, un descens en la qualitat de les imatges. Tenim molt clar que el nostre deure és oferir un servei professional als usuaris. Per això, totes les fotos seguiran tenint aquell toc humà i personal, com si les haguessin fetes gent de carn i óssos”, apunta Jódar.

De fet, la junta directiva de l’empresa té previst descarregar-se l’aplicació gratuïta Instagram, que està causant furor a les xarxes socials, per instal·lar-la a tots els seus monitors. “L’ús d’aquest programa serà un avenç molt important, perquè et permet retocar les imatges i aplicar-hi tota mena de filtres. Al capdavall, l’únic que volem és que les fotos que acompanyin les multes de trànsit quedin el més xules possible. La nostra raó de ser és estar al costat del client. Fins i tot, quan se’l multa”.

Els més perjudicats per aquesta nova iniciativa d’Abertis –els fotògrafs dels radars– ja han posat en coneixement de la Federació Catalana de Fotografia el que consideren “una decisió immoral, en què l’home acaba sent víctima d’una maquinària més moderna i sofisticada, igual que passa en les relacions sexuals d’un matrimoni estancat”. El portaveu dels treballadors acomiadats, Juan Bautista, ha reivindicat la figura dels fotògrafs de radar, d’on han sortit grans professionals del fotoperiodisme com Samuel Aranda, últim guanyador del certamen internacional World Press Photo. “Tantes hores amagat dins el radar li han servit per aconseguir una agilitat extrema, molt útil per treballar de corresponsal de guerra o per fugir sigilosament quan hi ha mogudes de les xungues a Santa Coloma de Gramenet”.

Aliens a les protestes del col·lectiu de fotògrafs de radars, Abertis ja té en ment una altra mesura per fer “més atractives i econòmiques” les seves autopistes. En aquest cas, “es tracta d’una nova modalitat de pagament amb targeta, en què els usuaris podran baixar del seu cotxe per passar-la manualment, i tantes vegades com faci falta, per l’esvoranc situat entre els natges dels nostres operaris. Volem que pagar el peatge deixi de ser un moment negatiu per convertir-se en una experiència més càlida i cremosa”. Aniol Jódar, un dels ideòlegs d’aquesta iniciativa, és plenament conscient que, “si els conductors estan irritats per culpa del preu de les autopistes catalanes, els nostres treballadors no poden ser menys”.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s