El govern regularà les extraescolars amb armes de foc

Mariano Rajoy ha demanat a la Ministra de Serveis Socials, Ana Mato, que prepari un decret llei per garantir la seguretat durant les activitats extraescolars amb escopetes i pistoles. L’allau de nens que han passat a disposició dels serveis socials arran les ordres judicials de retirar la custòdia als pares que no han signat el paper autoritzant l’educació amb armes de foc posa en perill l’objectiu de dèficit del 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 i 2024.

El darrer any milers de nois i noies menors de 14 anys, alumnes de les escola pública i amb els pares separats, han tingut accidents amb armes de foc durant les activitats extraescolars. En un 99,9% dels casos, la justícia ha decretat la retirada de la custòdia dels menors als pares per una falta de diligència en l’educació dels nois. Segons l’executiu, l’estat ha de fer-se càrrec d’aquests menors perquè els pares no han signat el document autoritzant les activitats extraescolars amb armes.

A més, la ministra de Serveis Socials, que també ho és de Sanitat, Ana Mato, ha recordat al president Rajoy, de l’elevat cost que tenen les operacions d’urgències per extreure bales, balins, netejar cremades, refer vasos sanguinis i reconstruir nervis. Segons Mato, la Unió Europea ha advertit que una intervenció quirúrgica més elevarà el dèficit i provocarà una intervenció de les autoritats de Brussel·les per controlar els comptes.

Des de la Fundació Provida, un portaveu de l’entitat ha demanat a l’executiu que regali una pastilla de viagra a les famílies que apuntin els fills a les activitats extraescolars que organitza la Fundació. Segons el portaveu, Provida ensenya als menors els riscos dels globus, i com jugar sense cremar-se. En aquest sentit, l’organització ha explicat que segons un estudi científic, els nois cada dia van més calents com a conseqüència del efectes del canvi climàtic.

Pel que fa al decret llei que, hores d’ara, elabora el ministeri de Sanitat i Serveis Socials, preveu prohibir d’entrada les activitats extraescolars amb armes i només contemplarà com a excepció aquelles famílies amb tradició de jugar amb armes. L’oposició ha assenyalat que aquest decret només provocarà un augment de les desigualtats socials, ha demanat que se subvencionin les extraescolars amb armes, i denuncia l’intervencionisme de l’executiu.

Comments

  1. Violant says:

    Estic molt interessada en aquestes messures. Avui tinc guàrdia de pati a l’Institut, es poden possar en marxa ja o esperem a que ho ratifiqui el tribunal superior de injusticia?
    Seria bo de saber-ho per treurem la llicència, que ja tinc + de 13 anys.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: