“España va bien”

 El 25 febrer del 1953, va néixer José Maria Aznar, i jo treballava, com a infermer, a l’Hospital Clínic San Carlos de Madrid. La Federación Anarquista Española (FAES) m’havia facilitat documentació falsa i un contacte va aconseguir-me feina a l’Hospital Clínic de Madrid. El gerent de la institució va destinar-me al Departament de Ginecologia per la meva experiència en parts a les quadres de Flossenbürg, i perquè tenia referències de la meva capacitat per controlar els ambients en tensió.

Recordo, amb claredat, la matinada del 25 de febrer del 1953, quan va venir de part l’esposa de Manuel Aznar. Mentre la llevadora ho preparava tot, jo donava conversa al futur pare i, per distreure’l, li parlava de la batalla a la Serra d’Aznar durant la Guerra Civil, i sobre Archinard, comte d’Urgell al s. IX –un tema que m’apassiona.

Parlava amb Manuel Aznar i la llevadora va venir a buscar-me perquè el doctor volia que entrés a la sala de parts. Tot anava bé, però no trobaven el fòrceps. La mare Aznar estava una mica nerviosa i mentre el nen treia el cap el metge li deia, un i altre cop: “El parto va bien, el parto va bien, el parto va bien”. Aquestes van ser les primeres paraules que Aznar va escoltar i la resposta de la mare a “El parto va bien” va ser: “Claro que España va bien”.

Quan vaig portar el nen a son pare, recordo que va dir-me: “Marco, trae una Botella para celebrar el nacimiento”. Jo vaig pensar que celebrar el natalici d’un nadó lleig, pelut –recordo que fins i tot tenia borrissol, era un error, però mentre el pare obria l’ampolla per celebrar-ho va venir la llevadora perquè havia de vacunar-lo. Recordo aquella infermera perquè era de l’illa de Perejil.

Enric Marco

Comments

  1. Eucaliptus says:

    La hòstia! Vau ser testimoni de tota una premonició!!!

  2. El mussol verd says:

    Un aclariment sisplau. El nen tenia bigoti ja, o no?

  3. Molt interessant la història, sempre va bé saber la veritat de tot plegat.

Deixa un comentari

